Паломництво до святинь Санкт-Петербурга

14 червня 2019 року, група паломників храму Святителя Спиридона Триміфунтського на чолі з о. Сергієм Шульгачем, відслуживши молебень, вирушила в подорож по святинях Північної Росії - в Санкт-Петербург. Дорога була довга, але цікава. Зупинимося коротко на хронології нашого паломництва.

15 червня ми відправились в місто Острів, яке знаходиться в 50 км від Пскова в Сіманський Спасо-Казанський жіночий монастир. Засновниками монастиря були древній знатний рід Сіманських -, до якого належав Патріарх Московський і всієї Русі Олексій I. В обителі зберігається список чудотворної ікони Божої Матері, явленої в Казані в 1579 році. Увечері ми вирушили в Санкт-Петербург і поселилися на Подвор'ї Оптиної Пустині.

16 червня, в день Святої П'ятидесятниці, молилися на Літургії в храмі Спаса на Крові, який будувався 26 років. В цей же день нам вдалося відвідали Нікольський собор, розташований на березі Крюкового каналу, а також Троїцько Ізмайловський собор, який є пам'яткою архітектури Санкт-Петербурга. Потім ми відвідали Казанський кафедральний собор, побудований на Невському проспекті архітектором А. Н. Вороніхіним. Собор дав назву Казанської вулиці, Казанському острову в дельті Неви і Казанському мосту на перетині Невського проспекту і каналу Грибоєдова. В кожному храмі, де б ми не знаходились ми співали тропарі, кондаки і величання, десь служили молебні та панахиди. А ввечері злегка перепочивши, почитавши Вечірнє правило, нас чекали білі ночі!

17 червня відбувся виїзд в Кронштадт. Перше, що ми відвідали в цьому місті, це Морський Нікольський Собор, де помолилися на Божественній Літургії. З першого погляду Морський собор нагадує знаменитий храм Святої Софії в Константинополі. Разом з тим, храм в Кронштадті має інші пропорції і освячений він на честь Миколи Угодника, захисника і покровителя всіх мореплавців. У храмі знаходяться меморіальні дошки з іменами тих, хто віддав своє життя, захищаючи свою Батьківщину на морі.

Після відвідин цієї величної пам'ятки, наша група вирушила в музей-квартиру Святого Праведного отця Іоанна Кронштадтського. Отець Іван прожив в будинку, розташованому на перетині вулиць Посадської (Михайлівської) і Андріївської. Цей будинок ще за життя отця Іоанна був місцем паломництва.

18 червня, наш день почався з відвідин Свято-Троїцького-Олександро-Свірського монастиря. Тут ми помолилися за Архиєрейським богослужінням, яке очолив єпископ Лодейнопольський і Тихвинський Мстислав. Насолодившись прохолодною водою з джерела, ми виїхали в Тихвинський Успенський монастир, у якому знаходиться відома чудотворна ікона Тихвінської Божої Матері!

19 червня, наша група попрямувала до Смоленського кладовища, де ми відслужили молебень у каплиці Святої блаженної Ксенії Петербурзької і вклонилися її мощам. Помолившись святий угодниці Божій, ми вирушили за межі Санкт-Петербурга, в столицю кришталевих фонтанів і смарагдових парків, витончених золотих скульптур і величних палаців - Петергоф, що в перекладі з німецької мови (Peterhof) означає «двір Петра».

20 червня в нас був вільний день, група вирішила піти на Літургію в собор, який видно з будь-якої точки Санкт-Петербурга, а саме Ісаакіївський собор. Після богослужіння, ми вирішили відвідати Ермітаж, після чого попрямували до Лаври, названої на честь святого благовірного князя Олександра Невського. Це місце називають серцем Петербурга.

21 червня ми виїхали до Пскова. На Псковщині першим нас зустріло село Вириця, а саме Храм Казанської ікони Божої Матері. Неподалік від нього стоїть каплиця в честь Преподобного Серафима Верецького, в якій і зберігаються мощі святого. Відслуживши молебень, ми попрямували далі.

Після відвідин Свято-Єлеазарівського монастиря. Насолодившись смачною кашею і домашнім молоком, ми вирушили на пристань, де нас чекав кораблик, на якому ми попливли на острів Заліт. Це маленьке село на Псковському озері можна обійти по периметру за годину. Крихітна ділянка суші майже півстоліття була притулком отця Миколая Гур'янова. Старець служив в храмі Святителя Миколая Чудотворця, в якому і ми помолилися. Також ми відвідали кладовище, де нині спочиває праведний старець отець Миколай. Відслужили літію за померлих, нас запросили подивитися будиночок старця. Заходячи в будиночок, в душі відчуваєш розчулення від тієї простоти, яка панувала в домі у батюшки.

22 червня, рано вставши, наша група виїхала в Свято-Успенський Псково-Печерський чоловічий монастир. Помолившись на Літургії, ми відвідали келію архімандрита Іоанна Крестьянкіна. Подивившись його маленьку кімнату, нам подарували кожному книжечку отця Іоанна. При виході, як ще й за життя старця, він давав усім по 3 цукерки, і нас теж ними пригостили. Прогулявшись по монастирю, ми попрямували на екскурсію в печери. З давніх часів печери стали називати «Богом зданними», тобто побудовані, створені Богом. Ближче до ночі ми приїхали в місто Рославль, в якому переночували в Спасо-Преображенському монастирі.

23 червня, останній день нашого паломництва, вже прямуючи додому, ми заїхали в місто Брянськ, на Божественну Літургію в Храм Воскресіння Христового. Вклонившись мощам Святого Олега Брянського, взяли курс на Київ.

Завершивши паломництво по святих місцях північної столиці Росії, ми вирішили, що сюди ще потрібно хоч раз повернутися. Ці 10 днів, які спочатку здавалися достатніми, і всі ми думали, що встигнемо ВСЕ подивитися, на жаль, цей проміжок часу виявився «краплею води в океані». Вся наша група бажає кожному, хто зараз це читає, побувати там, насолодитися тією красою, якою насолодилися ми.

Карта проїзду

Банківські реквізити храму

Релігійна громада парафії на честь святителя Спиридона Триміфунтського в Святошинському р-ні м.Києва ЄДРПОУ 36620918 Рахунок № 26000056145145 в ПАТ КБ "Приватбанк" МФО 380775

Наші контакти

Адреса храму:
м. Київ, просп. Леся Курбаса, 7-Д

Телефон:
044 360 04 77

Email:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.