Паломництво наших прихожан у Греції (Частина 1)

Початок омріяної подорожі

Враженнями про подорож від імені всіх паломників ділиться Катерина Луценко:

Наша паломницька мандрівка почалася вранці з молебню в церкві Святителя Спиридона Триміфунтского

Отримавши благословіння і помолившись перед довготривалою подорожжю, ми всі дружно сіли в комфортний автобус, який на ці два незабутні тижні став для нас “будиночком на колесах”. До мальовничої, неймовірної, у дечому загадкової та пронизаної духовністю Греції було аж три дні подорожі.

Наш шлях пролягав дорогами кількох мальовничих областей України: за вікнами нашого автобуса простягалися краєвиди Житомирської, Вінницької, Хмельницької та Чернівецької областей, кожна з яких має свою невимовну ідентичність, природну красу, від якої захоплює подих. Після такої бажаної, але все ж дещо виснажливої дороги, ми зупинилися у Свято-Вознесенському чоловічому монастирі, заснованому Архієпископом Лонгін Жаром – людиною з великим серцем, який, не знаючи батьківської любові в дитинстві, сам зумів стати батьком для більш як 400 прийомних дітей, дав їм житло, освіту і найголовніше – справжню любов.

Монастир розташований у селі Банчени Чернівецької області. Відпочивали ми у красивому та затишному готелі, а вранці нас частували смачними стравами, які додали нам сил, і ми вирушили далі.

Кордони та нарешті омріяна Греція

Другий день був важчим за попередній, тому що потрібно було проїхати три кордони. Відпочилі, сповнені позитивною енергією, ми з нетерпінням чекали виїзду за межі нашої Батьківщини. Успішно пройшовши український та румунський кордони, ми продовжили свою подорож. За вікнами автобусу простягалися румунські пейзажі. Хоча в Румунії ми були лише проїздом, але нам все ж вдалося відчути місцевий колорит, побачити дивовижні храми, цікаві споруди, житлові будиночки та почути мову, яка дуже відрізняється від нашої. І якби Ви захотіли зрозуміти, про що говорять румуни, це б Вам не вдалося. Здається, аби розуміти румунську, треба народитися в Румунії.

Увечері після проходу через кордон нас привітно зустріли вогні нічної Болгарії. Втомлені, але з великим багажем вражень, ми приїхали в м. Плевен, де і зупинилися на ночівлю в комфортному готелі “Балкан”. Ранок третього дня почався зі смачного сніданку. Усі посміхалися і радісно фотографувалися на фоні гостинного готелю, адже розуміли, що нарешті саме сьогодні ми прибудемо до Греції! Протягом всієї поїздки нам розповідали факти про країни чи міста, які ми проїжджали, це було дуже цікаво та повчально.

І ось, подолавши ще близько 200 км, нас зустріла омріяна країна – Греція. Ми захоплено спостерігали за краєвидами і з нетерпінням чекали прибуття до готелю, який на найближчий час став для нас домом. Смачна їжа, комфортні кімнати та приголомшливий вид на гору Олімп – усе це ми отримали, коли прибули до м. Своронос. Щасливі й ситі, ми пішли відпочивати. Наступного дня ми нарешті побачили таке омріяне море!!! Вода була прозора, а сонце обгортало своїм теплим промінням.

Увесь день ми провели на пляжі: купалися в морі, вивчали місцеву кухню та відвідували безліч магазинчиків, які так і заманювали величезним вибором різноманітних сувенірів

Цей день став для нас можливістю відпочити від дороги і насолодитися привітною Грецією.

Паломництво наших прихожан у Греції: День 2

Зранку знову було море, ласкаве сонечко та похід магазинами. Після смачного обіду ми відвідали два монастирі біля підніжжя гори Олімп. Перший – чоловічий монастир Святого Діонісія Олімпського, який має багатовікову історію. На жаль, ми змогли побачити зовсім мало, адже частина монастиря закрита для паломників та гостей.

Але від кількості святинь, які нам все-таки вдалося побачити і приклонитися до них, захоплювало дух. Ми були вражені

Другий монастир був жіночим, на честь Єфрема Сирина, який ще називають раєм на землі. І не дивно, тому що там настільки красиво, що словами передати важко. На території монастиря кілька храмів, покровителі яких, мають від Господа особливу можливість допомогати нам. Так, наприклад, Св. Ірина допомогає вимолити чадо в Бога. І навіть були випадки, коли вона являлася служителям монастиря. Сам монастир затишний, красивий, доглянутий, з неймовірними краєвидами та благодатними храмами! Наш хор мав змогу заспівати піснеспіви, а ми помолитися. Зустріли нас як почесних гостей, пригощали найсмачнішими смаколиками. Сповнені позитивними емоціями, ми повернулися додому, повечерями та пішли відпочивати.

Паломництво наших прихожан у Греції: День 3

Наш третій день в Греції розпочався з ранкової молитви в автобусі дорогою до храму на престольне свято у м. Новий Ефес. У цей день в УПЦ свято апостолів Петра і Павла. У Греції його святкували на два тижні раніше, адже ми живемо за різними календарями. Але греки – неймовірна нація, бо усі свята на честь сучасних святих святкують разом з усім православним світом. Крім цього, цей день ще є днем пам’яті преподобного Паісія Святогірця.

Ми були на архієрейському богослужінні в першому в Греції храмі, цілком присвяченому Паісію, великому та величному. Дуже цікаво, що за традицією, греки сидять на службі, встаючи в певні моменти. Але було настільки багато людей, що більшість стояли. Наші хористи мали честь заспівати частину Літургії, і це було надзвичайно приємно. Усі бажаючі змогли причаститися.

Цікаво, що в греків немає звичної нам запивки, але вони отримують з рук священика чи єпископа великий шматочок антидору в кінці Літургії

Особливо хочеться зазначити, що святинею храму є особиста жилетка святого – кондорясо. Ця святиня вмонтована до ростової ікони святого. Потрапила вона до храму дуже цікавим чином. Одна пані, дізнавшись про те, що будується храм на честь преподобного Паісія, так розчулилась цією новиною, що передала у храм святиню, подаровану святим, її чоловікові.

Після Літургії нас чекала трапеза. Вона дещо відрізняється від наших традиційних, але була неймовірно атмосферна та приємна. Традиційна кава, випічка зі слоєного тіста, тістечка, усілякі цукерки та сік.

Під час трапези під супровід хору ми презентували владиці подарунки від нашої групи: вишиті руками українських майстринь рушники, традиційний червоно-чорний, вишитий хрестиком та інший – виконаний у техніці двохсторонньої гладі, а також цукерки і традиційний український напій.

Після молитви та пригощень ми відвідали місцевий пляж. Удосталь накупались та відпочили. Після цього поїхали на вечерю, де нас чекали рис із креветками, салат, оливки й шоколадний торт на десерт. Годують нас неймовірно смачно та ситно! Чекаємо наступного дня!

Паломництво наших прихожан у Греції: День 4

Четвертий день відпочинку – день, коли ми усі мали можливість самостійно розпланувати свій час, погуляти неймовірним парком м. Катерині, відпочити на пляжі, купити подарунки і просто поспілкуватися.

Нас вразив центральий парк міста: там звірі гуляють поміж людей. Ми бачили і кроликів, і родину оленів, страусів, білочок, павичів, різних курочок, півників та ще багато птахів, назв яких ми навіть не знаємо.

Карта проїзду

Банківські реквізити храму

Релігійна громада парафії на честь святителя Спиридона Триміфунтського в Святошинському р-ні м.Києва ЄДРПОУ 36620918 Рахунок № UA403807750000026000056145145 в ПАТ КБ "Приватбанк" МФО 380775

Наші контакти

Адреса храму:
м. Київ, просп. Леся Курбаса, 7-Д

Телефон:
044 360 04 77

Email:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.